2012. február 23., csütörtök

Rajziskola a Betűtészta mesekönyvboltban

A tegnapi nap nagyon jó volt! 
Sütött a nap, egész délelőtt festettem, csiszoltam, cirkáltam egy halom aquarell papírt. Összemaszatoltam az egész parkettát is, mert a végén már nem fértem el az asztalon. Készülődtem a délutáni rajziskolára, amit én tartottam a budakeszi Betűtészta mesekönyvboltban. Még indulás előtt felhívtam Patríciát (a bolt tulajdonosa), hogy mi lenne, ha asszisztenst is vinnék magammal, Kaci, a kiskutyám személyében.  Miután megkaptam az engedélyt, ketten indultunk neki a nagy útnak Szentendréről, Budakeszire.
Korán indultunk, nehogy elkéssünk, (meg be is kellett ugranunk egy nagy kosár házi kekszért a Paulay Ede utcába, amit még múlt héten nyertem egy facebook-os játékon). Kaci kicsit félt a budapesti forgalomtól, villamos, metró, busz, mindenre felszálltunk, és hiába indultunk el már kettőkor, éppen a kezdésre, fél ötre értünk a boltba. Már ott voltak a gyerekek. Nagyon aranyos és ügyes csapat! Kaci is jól viselkedett, a gyerekek is nagyon élvezték, mikor a félkész kollázs képeken sétálgatott, néha meg az ölembe kuporodva jelezte, hogy vele is foglalkozhatnék picit. Közben megtudtam, hogy két kivétellel mindenki idősebb a kutyusnál, amiből az következik, hogy iskolásokról van szó! Megpróbáltam rávenni őket, hogy verset illusztráljunk, de többen jelezték, hogy mi lenne, ha ezt úgy tennék, hogy nem azt rajzolják, amiről a vers szól.  Mondtam, hogy a könyv illusztrálás már csak ilyen feladat, nem lehet teljesen mást rajzolni, mint amit a szerző leírt, de ha  valaki ennek ellenére sem akar hozzá rajzolni, akkor lehet mást is! Nálam volt a fényképező gépem is, de akkora közös játék kerekedett a végére, hogy nem készült egy fotó sem. Letelepedtünk a földre, vágtunk, ragasztottunk, színeztünk, és észre sem vettük, hogy eltelt két és fél óra. Jöttek a szülők, menni kellett.
Elhoztam a műveket, mert a rajziskola végén, mindenkinek készítek egy kis könyvet, személyre szólóan. Megígértük egymásnak búcsúzóul, hogy márciusban újra találkozunk, és akkor lepkéket és katicákat is fogunk rajzolni!

Nincsenek megjegyzések: